Pražská galerie VI PER ve čtvrtek 24. května 2016 otevře výstavu Černá Marie, koncipovanou hlavním dramaturgem PAFu Martinem Mazancem. Na instalačním řešení výstavního projektu, který se zabývá možnosti ne/standardních realizací projekce pohyblivých obrazů, se podílel Dominik Gajarský.
Umění pohyblivého obrazu dnes využívá množství různých, víceméně běžných způsobů prezentace. Černá Marie nabídne 16 ilustrací technických a prostorových řešení projekcí stěžejních děl historie pohyblivého obrazu za posledních sto let, které budou v galerii vystavovány po dvojicích v průběhu osmi týdnů. Osm instalačních celků tak bude postupně mapovat historické proměny postoje k filmové projekci a reflektovat různé přístupy k pohyblivému obrazu z hlediska prostoru. Výstavu bude průběžně doplňovat tematicky zaměřený doprovodný program.
Interpretované situace, harmonogram:
Situace 1 / 25.–28. 5.
László Moholy-Nagy, Polykino (1925) / Emil Radok a Josef Svoboda, Pražské jaro (1958)
Situace 2 / 1.–4. 6.
Walter Gropius, Totaltheater (1927) / OMA, Prada Transformer (2009)
Situace 3 / 8.–11. 6.
Robert Smithson, Cinema Cavern (1971) / Dan Graham, Cinema (1981)
Situace 4 / 15.–18. 6.
Marcel Duchamp, Anémic Cinéma (1926) / Bruce Nauman, Video Corridor for San Francisco (Come Piece) (1969)
Situace 5 / 22.–25. 6.
Frederick Kiesler, Film Guild Cinema (1929) / Paul Sharits, Epileptic Seizure Comparison (1976)
Situace 6 / 29. 6. – 2. 7.
Le Corbusier, Iannis Xenakis a Edgard Varèse, The Philips Pavilion (1958) / John Cage, Lejaren Hiller a Ronald Nameth, HPSCHD (1969)
Situace 7 / 6.–9. 7.
Claes Oldenburg, Moveyhouse (1965) / Hollis Frampton, A Lecture (1968)
Situace 8 / 13.–16. 7.
Anthony McCall, Line Describing a Cone (1973) / Breath (2004)
Interiér kina Film Guild Cinema postaveného Frederickem Kieslerem v New York City na konci 20. let minulého století.
ČERNÁ MARIE
VI PER, Vítkova 2, Praha
vernisáž: 24. 5. 2016, 19:00
výstava: 25. 5. – 16. 7. 2016
koncepce: Martin Mazanec
instalační řešení: Dominik Garajský
+ FB event