Do soutěže Jiné vize, jež se soustředí na mapování audiovizuální tvorby v českém kontextu, bylo letos přihlášeno 54 děl, z nichž kurátor Dušan Zahoranský, výtvarný umělec a vysokoškolský pedagog, vybral deset finálních „pohyblivých obrazů“, které se ucházely o Hlavní cenu, Cenu diváků a o Čestné uznání poroty. Vyhlášení vítězů šestého ročníku Jiných vizí proběhlo na slavnostním zakončení PAFu v neděli 9. 12. 2012.
Mezinárodní porota ve složení Constant Dullaart, Peter Budinský a členové francouzské skupiny Metamkine – Christopher Auger a Xavier Quérel – udělila Hlavní cenu dokumentárnímu snímku Lidé, kteří se snaží zachránit svět (30', 2012), jehož autorkou je Akile Nazli Kaya, studentka Centra audiovizuálních studií na pražské FAMU. Porota u tohoto díla ocenila „[…] čistý a experimentální přístup ke specifickým hodnotám filmu a animace […].“ Rovněž vyzdvihla kombinaci různých použitých technik a stylů, tedy „[…] kombinaci dokumentu a nalezené stopáže, po domácku vytvořených, ale efektivních zvláštních efektů a dokonce několika dlouhých dějových linií.“ Tímto oceněním by porota autorku ráda povzbudila, „[…] aby pokračovala ve svých jiných vizích k ještě hravějším, zhuštěnějším a ráznějším filmům.“
Vítězný snímek představuje skupinový portrét turecké občanské iniciativy usilující o ochranu původních geneticky nemodifikovaných semen a rostlinných druhů. Nejdelší přihlášený videofilm je tak zdařilou poctou skupině tureckých nadšenců (název občanského hnutí zní v překladu „Zachraňme semena“), kteří se stranou mediálního ruchu zabývají sbíráním a ochranou původních lokálních rostlin a jejich semen. Čestné uznání poroty si odneslo dílo Osvícení (3'25'', 2012) Vojtěcha Fröhlicha, Ondřeje Mladého, Jana Šimánka a Vladimíra Turnera, jež pojednává o současných problémech veřejného prostoru. Dle vyjádření poroty „se jedná o práci, která krásným, novým způsobem vrhá světlo na českou historii.“ Skupina umělců podnikla nelegální akci, když na frekventovaném pražském obchvatu přenastavila reflektory osvětlující velkoplošnou reklamu. Reinstalace nočního osvětlení billboardu využitého k nasvícení sochy „Rovnováha“ od Josefa Klimeše je aktem o povznesení zapomenuté hodnoty a zároveň kritikou městských zastupitelů.
Cenu diváků letos získala Soňa Jelínková za svoji sugestivní vizi o stavu dnešního lidského druhu „homo mechanicus“ s názvem Sličná tvář (9'37'', 2012). Neverbální úvaha o zmaru, pokušení a pochybnostech je postavena na suverénní obrazové stylizaci.