Pražská postpunková kapela, za níž stojí snsbr, Dizzcock a Head in Body (a jehož členkou byla donedávna také VJka AKa 47), kombinuje rytmy soudobé taneční hudby s britským industriálem. Je výraznou součástí současné experimentální hudební scény. Inspiruje se kapelami jako Throbbing Gristle, Coil nebo Suicide. Letos v létě vydala své třetí album s názvem Radical Zoo.
Podílíte se na činnosti webového blogu Red for Colourblind. Jak vznikl, jaká je jeho idea?
Dizzcock: Blog Red For Colourblind rozjel Head in Body v návaznosti na svůj pořad In The Bed, který se vysílal v pozdních hodinách na stanici Radio 1. Ideou blogu je jednak reflektovat aktivitu české podzemní scény, jednak psát o hudbě, která nás oslovuje – temné elektronické experimenty vycházející z techna, nebo současné taneční mutace elektronické hudby, které většinou vznikají na okrajích velkoměst, jako jsou například juke, drill, electro chaabi, batida a další. V průběhu času se z blogu stalo i vydavatelství. Zaměřujeme se na kazetový formát, protože je to jediný smysluplný fyzický nosič, „vinyl chudých". Letos jsme ve vydávání kazet aktivnější. Vydali jsme například unikátní chopped and screwed nahrávku od irského producenta Mista Sick z roku 1996. Na Red For Colourblind vyšel taky můj debut s názvem AL. Nyní připravujeme kazetu Freddyho Rupperta, který na PAFu taky zahraje, nebo nu-grime/jungle producenta Filter Dreada.
Jaká je vaše působnost u labelu Klangundkrach a periodika A2? Je tam nějaké propojení?
Dizzcock: Já dnes vnímám Klangundkrach především jako platformu, jež dala dohromady určitou skupinu lidí, která spolu ve větší nebo menší míře nadále spolupracuje. Klangundkrach je de facto i hudební sekce A2. S Ádvojkou nás mimo jiné spojuje to, že tam všichni píšeme a frontman Lightning Glove, snsbr, je jejím redaktorem. Aktivita Klangundkrach se vlastně přesunula pod hlavičku A2+. Občas skrze tuto platformu spolupořádáme svoje koncerty. Naposledy to byl například Run Dust, kterému letos v létě vyšla jedna nahrávka pod oslavovaným labelem Opal Tapes.
Své EP Raving Peacock's Tail jste vydali pod britským hudebním labelem Tesla Tapes. Jak tato spolupráce vznikla?
Dizzcock: Tesla Tapes je label britské kapely Gnod. Využívají ho k vydávání věcí, které je při jejich koncertování zaujali. My jsme se s nimi poprvé potkali minulý rok na jaře, kdy hráli v pražském klubu K4. Hráli jsme tam jako jejich support. V té době Gnod přestali hrát na kytary a začali používat staré synťáky, krabičky a drum boxy. Všichni byli z našeho vystoupení nadšení a ihned jsme se domluvili na vydání kazety pod jejich labelem. Díky Gnod jsme si mohli zahrát několikrát v Manchesteru nebo jet krátkou šňůru po Anglii. Letos nám navíc pod ONO TESLA vyšel vinyl Radical Zoo (Nothing). ONO TESLA je nová vydavatelská spolupráce Tesla Tapes a Michaela Hollanda z labelu ONO. Zaměřuje se výhradně na vydávání vinylů a Radical Zoo vyšlo jako jejich druhý release. S Gnod jsme si sedli nejen po hudební stránce, ale i osobní. Je to skvělá parta lidí, která chce především dělat a vydávat hudbu, která jim přijde důležitá. Jsem rád, že se jim v poslední době dostává tolik pozornosti v různých médiích.